Kování v moderních oknech a dveřích vyžaduje pro správnou funkci pravidelnou údržbu, pro bytový sektor (spotřebitel) platí servisní interval údržby: min. 1x ročně, v nebytovém sektoru včetně společných prostor bytových domů (výplně s vyšší četností používání a hrubým zacházením): min. 1 x za 6 měsíců. Samozřejmostí je běžná péče o okna a dveře, ošetřování povrchu a správné čištění . Moderní dřevěná okna a dveře z europrofilu vyžadují navíc pravidelnou údržbu povrchu . Nedodržováním předepsané údržby dochází k těmto problémům: nadměrné mechanické opotřebování kování a zkrácení jeho životnosti špatná ovladatelnost oken a dveří (klikou nelze otáčet v celé dráze, skřípání, narážení křídla o rám, špatná funkčnost apod.) zhoršení těsnících vlastností (únik drahoceného tepla, hluk z ulice) zhoršení bezpečnostních vlastností oken a dveří (nedostatečné zabezpečení a snížená ochrana proti zlodějům) poškození či destrukce jednotlivých dílů kování zablokování kování (křídlo pak nelze otevřít či zavřít) nebo uvolnění křídla z rámu (hrozí úraz a nevratné poškození rámu křídla, rozbití skla, poškození dalších dílů kování apod.) další závady oken a dveří Standardní servis oken a dveří provádíme ve výše uvedeném rozsahu, cena je včetně kvalitního maziva. Ceny vybraných servisních prací uvádíme ZDE . V případě poškození kování je vždy nutné při výměně dílu odstranit příčinu poškození dílů, jinak časem dojde k opětovnému poškození kování. Vždy se snažíme finančně náročnější opravy (výměna těsnění či kování) volit jako poslední variantu. Výměna těsnění se zpravidla volí jako poslední možnost při netěsnosti nebo v případě viditelného poškození či ztvrdnutí, rovněž když již není možné netěsnost odstranit běžným seřízením. Jelikož nelze při servisu oken a dveří zcela objektivně posoudit, zda těsnění ještě vyhovuje z pohledu elasticity (preventivně měnit těsnění vždy, je zcela neopodstatněné). Může se stát, že i po seřízení oken či dveří problém s netěsností přetrvává (obyvkle se projeví při větším větru nebo při nižších teplotách). V tomto případě pak bude nutná výměna drážkového těsnění. Po výměně těsnění je nutné provést korekci kování, jinak může dojít k jeho poškození. V některých málo případech bývá příčinou netěsnosti nesprávná montáž oken či dveří nebo prohnutý rám, což obvykle nelze odstranit běžným seřízením. Velice často se setkáváme s tím, že si zákazníci objednají servis oken, ale místo toho přijede “někdo se servisním klíčkem v kapse” a pouze odstraní drobný problém (v lepším případě) a zpravidla neřeší příčinu závady. Stejně tak, když si bytová družstva sjednávají servis oken a vybírají firmu pouze podle nejnižší ceny. Tito zákazníci se na nás pak obracejí s tím, že u nich proběhl servis oken, ale s odvedenou prací konkurenční firmy nejsou spokojeni. Následně pak u zákazníků zjišťujeme, že v podstatě žádný servis či údržba neproběhla, nebo jen velmi okrajově. Samozřejmě tomu odpovídá cena prací. Ve skutečnosti, ale za nízkou cenu získáte pouze velmi malou část prováděných úkonů, což znamená, že levnější služba zase tak levná není. Je důležité si uvědomit, v jakém rozsahu je servis a údržba prováděna. Je to obdobné, jako když si kupujete nějaký produkt, záleží na kvalitě a provedení, dejme tomu třeba nářadí, je možné koupit levné - méně kvalitní nebo dražší - kvalitní a s dlouhou životností a s dostupností náhradních dílů. Nesnažíme se, ani nechceme konkurovat nízkou cenou, naší prioritou je kvalitně odvedená práce a úroveň jednání. Pokud provádíme servis, je samozřejmostí kompletní servis kování a jeho údržba. Důležitá je kontrola a seřízení kompletního obvodového kování a rámových prvků (viz. seznam výše). Pokud není servis a pravidelná údržba prováděna dle pokynů výrobců, dochází k nadměrnému namáhání všech dílů kování, zkracuje se životnost kování, okna správně netěsní a je zhoršená ovladatelnost oken a dveří, což vede k mechanickému poškození či destrukci kování. Následná výměna dílů a servis je pak finančně mnohem více náročnější než pravidelná údržba. Bývá pravidlem, že zákazníci, u kterých byla provedena výměna poškozených dílů kování z důvodu zanedbané údržby, následně dbají na pravidelnou údržbu. Velice často nás zákazníci oslovují z důvodu, že jim jiná oslovená firma odmíla provést servis, např. z důvodu, že okna nejsou jejich výrobkem, nebo že nemají náhradní díly nebo prostě že to nejde apod. Zákazníkům říkáme, že všechno jde, jen je potřeba chtít. Ačkoliv se starší díly kování již nevyrábí nebo již nejsou skladem, vždy existuje nějaké řešení, i když je občas potřeba improvizace. Jako příklad uvádíme stále se opakující závadu balkónových dveří, kdy byl zákazník nucen vždy po půl roce nechat dveře seřídit, jelikož se zavíraly či otevírali s velkou námahou. Konkurenční firma (osobně ji za konkurenci nepovažujeme z důvodu kvality práce), která na “servis” pravidelně jezdila, prý po dobu 4 let, vždy jen přizvedla nebo snížila křídlo (dle venkovní teploty). Možná by tam firma jezdila pořád, kdyby nás zákazník neoslovil. Po menším servisním zásahu a doplnění kování o chybějící díly, nyní balkónové dveře fungují bez ohledu na změnu teplot. Samozřejmě byla provedena kompletní údržba a seřízení kování, kterou původní firma vůbec neřešila.
Pravidelné servisní prohlídky a údržba oken a dveří

SERVIS, OPRAVA, ÚDRŽBA A SEŘÍZENÍ OKEN A DVEŘÍ - KALMONT LITVÍNOV

OBSLUHA A ÚDRŽBA OKEN A DVEŘÍ E-objednávka

Pravidelný servis a údržba oken a dveří - KalMont Litvínov

Kování v moderních oknech a dveřích vyžaduje pro správnou funkci pravidelnou údržbu, pro bytový sektor (spotřebitel) platí servisní interval údržby: min. 1x ročně, v nebytovém sektoru včetně společných prostor bytových domů (výplně s vyšší četností používání a hrubým zacházením): min. 1 x za 6 měsíců. Samozřejmostí je běžná péče o okna a dveře, ošetřování povrchu a správné čištění . Moderní dřevěná okna a dveře z europrofilu vyžadují navíc pravidelnou údržbu povrchu . Nedodržováním předepsané údržby dochází k těmto problémům: nadměrné mechanické opotřebování kování a zkrácení životnosti špatná ovladatelnost oken a dveří (klikou nelze otáčet v celém rozsahu, skřípání, narážení křídla o rám, špatná funkčnost apod.) zhoršení těsnících vlastností (únik drahoceného tepla, hluk z ulice) zhoršení bezpečnostních vlastností oken a dveří poškození či destrukce jednotlivých dílů kování zablokování kování nebo uvolnění křídla z rámu další závady oken a dveří Ceny vybraných servisních prací uvádíme ZDE . V případě poškození kování je vždy nutné při výměně dílu odstranit příčinu poškození dílů, jinak časem dojde k opětovnému poškození kování. Vždy se snažíme finančně náročnější opravy (výměna těsnění či kování) volit jako poslední variantu. Výměna těsnění se zpravidla volí jako poslední možnost při netěsnosti nebo v případě viditelného poškození či ztvrdnutí, rovněž když již není možné netěsnost odstranit běžným seřízením. Jelikož nelze při servisu oken a dveří zcela objektivně posoudit, zda těsnění ještě vyhovuje z pohledu elasticity (preventivně měnit těsnění vždy, je zcela neopodstatněné). Může se stát, že i po seřízení oken či dveří problém s netěsností přetrvává (obyvkle se projeví při větším větru nebo při nižších teplotách). V tomto případě pak bude nutná výměna drážkového těsnění. Po výměně těsnění je nutné provést korekci kování, jinak může dojít k jeho poškození. V některých málo případech bývá příčinou netěsnosti nesprávná montáž oken či dveří nebo prohnutý rám, což obvykle nelze odstranit běžným seřízením. Velice často se setkáváme s tím, že si zákazníci objednají servis oken, ale místo toho přijede “někdo se servisním klíčkem v kapse” a pouze odstraní drobný problém (v lepším případě) a zpravidla neřeší příčinu závady. Stejně tak, když si bytová družstva sjednávají servis oken a vybírají firmu pouze podle nejnižší ceny. Tito zákazníci se na nás pak obracejí s tím, že u nich proběhl servis oken, ale s odvedenou prací konkurenční firmy nejsou spokojeni. Následně pak u zákazníků zjišťujeme, že v podstatě žádný servis či údržba neproběhla, nebo jen velmi okrajově nebo jen na papíře… Pokud provádíme servis, je samozřejmostí kompletní servis kování a jeho údržba. Důležitá je kontrola a seřízení kompletního obvodového kování a rámových prvků. Velice často nás zákazníci oslovují z důvodu, že jim jiná oslovená firma odmíla provést servis, např. z důvodu, že okna nejsou jejich výrobkem, nebo že nemají náhradní díly nebo prostě, že to nejde apod. Zákazníkům říkáme, že všechno jde, jen je potřeba chtít. Ačkoliv se starší díly kování již nevyrábí nebo již nejsou skladem, vždy existuje nějaké řešení.